Οικονομικό αποτέλεσμα 5αμήνου.Όλη η αλήθεια με στοιχεία.

 

Στις 5/7/2011 έγινε η συνένωση της ΕΘΕΛ με τον ΗΛΠΑΠ και δημιουργήθηκε η νέα εταιρεία Ο.Σ.Υ που πλέον ανήκουμε.

Αυτό είναι γνωστό σε όλους, όπως και είναι γνωστά το τι έχουμε πει, τι σκέψεις και ποιους φόβους είχαμε και έχουμε για το μέλλον της εταιρείας.

Αυτό που δεν είναι σε πολλούς γνωστό είναι το οικονομικό αποτέλεσμα της ΕΘΕΛ στο πρώτο πεντάμηνο του 2011, όταν είχαμε υποστεί δύο μειώσεις μισθού, επιδομάτων, δώρων , είχαν κοπεί τα ρεπό στα περισσότερα Α/Σ και σύμφωνα με πληροφορίες οι εταιρεία δεν πλήρωνε σχεδόν τίποτα αφού περίμενε σύμφωνα με τον νέο νόμο να πέσουν όλα τα χρέη στον κρατικό προϋπολογισμό και να δείξει έτσι μικρότερα ελλείμματα.

 

Αν και Αύγουστος λοιπόν είμαστε εδώ για να σας πούμε εμείς το οικονομικό αποτέλεσμα το οποίο φυσικά είχε αρνητικό πρόσημο.

Η ΕΘΕΛ το πρώτο πεντάμηνο του έτους «μπήκε μέσα» 104(από 121 εκ. το αντίστοιχο πεντάμηνο του 2010) εκατομμύρια Ευρώ και αν συνυπολογισθεί η κρατική επιχορήγηση που ανήλθε σε 47 περίπου εκατομμύρια( είχαμε παρουσιάσει με έγγραφα που ακόμα υπάρχουν  στην ιστοσελίδα πως η εταιρεία λάμβανε 10,4 εκ. μηνιαίως), αποδεικνύεται πως η εταιρεία  είχε ζημία 57 περίπου εκ. με όλες τις μειώσεις που προαναφέρθηκαν και με μειωμένο κόστος μόλις 15%(προ επιχορηγήσεων),  όταν άλλες ΕΦΣΕ είχαν μείωση 25 και 35%. Προφανώς όμως το υπουργείο έμεινε ικανοποιημένο για να διορίσει τη διοίκηση που όρισε στον Ο.Σ.Υ…

 

 

 

 

   

Θα μας πει φυσικά κάποιος καλοθελητής «τι το ψάχνετε αφού πλέον δεν υπάρχει ΕΘΕΛ και τα χρέη διεγράφησαν.»

Η απάντηση σαφώς και υπάρχει, αλλά εδώ εγείρονται ένα σωρό ερωτήματα με κυριότερο  το εξής: ποιος θα μας πει τον τρόπο που δεν θα  παράγει ελλείμματα η νέα εταιρεία;

 Σύμφωνα με τον νέο νόμο (μεταφέρονται αυτολεξεί) «Αν κατά τις ως άνω εκθέσεις του Ορκωτού Ελεγκτή Λογιστή οι απολογισμοί εμφανίζουν απόκλιση από τον τρέχοντα προϋπολογισμό και το επιχειρησιακό σχέδιο των εταιρειών μεγαλύτερη του 10% αναγομένου σε ετήσια βάση, οι διοικήσεις των ως άνω φορέων υποχρεούνται να προβαίνουν άμεσα στην κατάρτιση αναμορφωμένου επιχειρησιακού σχεδίου, το οποίο υποβάλλουν προς έγκριση στη Διυπουργική Επιτροπή ΔΕΚΟ. Μέχρι την έγκριση του αναμορφωμένου επιχειρησιακού σχεδίου απαγορεύεται στις εταιρείες του Ομίλου ΟΑΣΑ η διενέργεια συναλλαγών, οι οποίες μπορεί να επιβαρύνουν περαιτέρω την οικονομική θέση τους. Μετά την έγκριση του αναμορφωμένου επιχειρησιακού σχεδίου, η μη συμμόρφωση προς αυτό συνεπάγεται αντίστοιχη προς την απόκλιση περικοπή των κρατικών επιδοτήσεων για τη συγκεκριμένη χρήση και την άμεση και υποχρεωτική εφαρμογή οποιωνδήποτε άλλων μέτρων αποφασίσει η Διυπουργική Επιτροπή ΔΕΚΟ.»

Και όλα αυτά συμβαίνουν όταν  «η  επιδότηση λαμβάνεται για όσο διάστημα ο Όμιλος ΟΑΣΑ παραμένει συνολικά ελλειμματικός, ανέρχεται στο ποσό που προβλέπεται στο εγκεκριμένο επιχειρησιακό σχέδιο και δεν μπορεί να υπερβαίνει ποσοστό 40% του ετήσιου λειτουργικού κόστους (προ αποσβέσεων).»

Τι είναι οι αποσβέσεις;  Θα το εξηγήσουμε απλοϊκά επειδή κάποιοι που στηρίζουν ακόμα το  σύστημα γυρίζουν και λένε «προ αποσβέσεων», το  έγραψαν σε ανακοίνωση κι ας μην ξέρουν τι σημαίνει. Το κάνουν για… προφανείς λόγους. 

Απλά λοιπόν  είναι η μείωση της αξίας που έχουν τα πάγια μιας εταιρείας ( στην ΕΘΕΛ π.χ είναι  κυρίως οι εγκαταστάσεις και  τα οχήματα, αφού η αξία γης δεν μειώνεται)  κατ έτος με ποσοστό  που καθορίζεται από προεδρικό διάταγμα.

Άλλο το ποσοστό μείωσης των οχημάτων και άλλο των κτιρίων.

Οι αποσβέσεις είναι λογιστικός αριθμός, όχι πραγματικός, που βαραίνει όμως το οικονομικό αποτέλεσμα μιας εταιρείας.

Υπάρχει μια ειδοποιός διαφορά. Αν μια εταιρεία έχει μεγάλο ποσοστό αποσβέσεων  δύσκολα παρουσιάζει πλεόνασμα (κέρδη) χρήσεως.

Ας φανταστούμε λοιπόν, στη δική μας εταιρεία,   το  ποσοστό  μείωσης αξίας των οχημάτων  να είναι π.χ. 20% κατ’ έτος…

Και αν αναλογιστούμε πως ο δανεισμός του ΟΑΣΑ δεν θα γίνεται πλέον με την εγγύηση του ελληνικού δημοσίου, αλλά με εγγύηση της περιουσίας του, καταλαβαίνουμε πως ο νόμος ουσιαστικά λέει πως απαγορεύονται τα ελλείμματα γιατί ποια τράπεζα και με τι επιτόκιο θα δώσει δάνειο στον ΟΑΣΑ.

 Αυτό είναι το συμπέρασμα με μια λέξη…

 

Προφανώς λοιπόν  ο τρόπος για να εφαρμοστεί αυτός ο νόμος  βρέθηκε. Σφαγιασμός του παραγόμενου Συγκοινωνιακού έργου, σφαγιασμός των γραμμών, περαιτέρω μειώσεις αποδοχών  μέσω των επιχειρησιακών συμβάσεων τύπου Ο.Σ.Ε, εργασιακή τρομοκρατία,  εργασιακή εφεδρεία, αξιολόγηση από τους προϊσταμένους (συνδικαλιστική πελατεία δηλαδή) μετατάξεις, απολύσεις.

Οι συνδικαλιστές μας δυστυχώς …δεν υπάρχουν. Ξέρουν μόνο να κάνουν τα γνωστά ρουσφέτια με βάρδιες και άδειες αφού τώρα ρεπό δεν υπάρχουν κ.λ.π. Εκεί ξέπεσαν…

Εξαφανισμένοι από παντού. Δυστυχώς. 17 άνθρωποι που εργασιακά  χειρίζονται τις τύχες 4500 οικογενειών, κατώτεροι κάθε προσδοκίας.

Πάντα λέγαμε πως από τα ελλείμματα θα έχουμε δεινά. Δεν πέσαμε έξω κι ας μας έλεγαν τα τσιράκια των εταιρειών ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ,  ΠΑΝΕΡΓΑΤΙΚΗ  και λοιπές παρατάξεις και συνδυασμοί του Συνδικάτου μας,  χίλια μύρια όσα. ΕΜΕΙΣ ΒΓΗΚΑΜΕ ΑΛΗΘΙΝΟΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΨΕΥΤΕΣ, ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ  ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΙ  ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΑΥΤΟΙ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΝΤΡΕΠΟΝΤΑΙ.

Αναγκαστήκαμε για ακόμα μία φορά να εστιάσουμε στα οικονομικά θέματα, αφού κανείς άλλος δεν θα το έκανε και προσπαθήσαμε με μια όσο το δυνατό απλή ανάλυση και παράθεση στοιχείων να δώσουμε σε όλους τους συναδέλφους τη δυνατότητα να προβληματιστούν για το δυσοίωνο  μέλλον της εταιρείας, το δικό μας, των οικογενειών μας.

Θα είμαστε εδώ να παρακολουθούμε τα τεκταινόμενα και να ενημερώνουμε έγκαιρα και προπάντων έγκυρα για το τι συμβαίνει.

 

 

                                             Αναστασίου   Παναγιώτης

 

                                                     Α.Μ 0066

 

                                             Γραμματέας Ε.Α.Σ

                                                  Α/Σ Ελληνικού.

 

                                                       

                                                   ΘΕΡΜΗ ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ

 

 Η Χάνα Πολμοβα  είναι ένα νέο κορίτσι 22 ετών  που νοσηλεύεται στο  νοσοκομείο Αλεξάνδρας.

Ανήκει στο περιβάλλον συναδέλφου Λαμπαδαράκη Κώστα με Α.Μ 7016,  που υπηρετεί στο Α/Σ Ελληνικού.

Δυστυχώς γι’ αυτό το νέο κορίτσι η τύχη της γύρισε την πλάτη αφού πάσχει από αυτοάνοσο νόσημα κι έχει ΑΠΟΛΥΤΗ ΑΝΑΓΚΗ συνεχών μεταγγίσεων  αίματος και αιμοπεταλίων.

Παρακαλείται,  όποιος μπορεί να δείξει την ανθρώπινη πλευρά του, προσφέροντας δώρο ζωής σε αυτή τη νέα κοπέλα.

 

 

Related posts

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΕΞΑΜΗΝΟΥ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΤΟΥ ΣΥΝΔΙΚΑΤΟΥ .

Μεταφορά άτόμων με απώλεια όρασης στα ΜΜΜ

υπερβάλλουσα διαφορά

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της λειτουργικότητάς του και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς του. Περισσότερα