Συνάδελφοι -σες
Με βάση και τις τελευταίες εξελίξεις με το θέμα των ΚΤΕΛ και της ιδιωτικοποίησης , κάναμε μια αναδρομή στον τρόπο που παραχωρήθηκε το δημόσιο συγκοινωνιακό έργο στα ΚΤΕΛ , τις αντιδράσεις που υπήρξαν , όπως επίσης και το τι ισχύει νομοθετικά και οφείλουμε να σας ενημερώσουμε.
Κατά την είσοδο των ΚΤΕΛ στο δημόσιο έργο , το Συνδικάτο μας με πλειοψηφία ΔΑΚΕ ΠΑΣΚΕ και ΕΝΟΤΗΤΑ καταψήφισε πρόταση για 24ωρη απεργία.
Η ΕΑΣ το ΜΕΤΑ και η ΔΑΣ στήριξαν την 24ωρη απεργία που προκήρυξε η Ομοσπονδία. Η ΕΑΣ επίσης στην ανακοίνωσή της 13 Οκτώβρη του 2020 έλεγε και τα εξής:
«Με πρόσχημα την επιδημία – για την οποία δεν παίρνει κανένα πραγματικό μέτρο εκτός από το να ταΐζει με το αίμα του λαού ιδιωτικές κλινικές , μεγαλοκάναλα , κουμπάρους και ξαδέρφια- προχώρησε και στην ιδιωτικοποίηση ενός ακόμα αγαθού :των δημόσιων αστικών μεταφορών. Μάλιστα με εντελώς παράνομο τρόπο με απευθείας ανάθεση που είναι παράνομη ακόμα και για την αστική και ευρωπαϊκή νομοθεσία.» Και επίσης στην ίδια ανακοίνωση έλεγε: «Περιμένουμε τουλάχιστον να έχουν λιγο φιλότιμο και να προσφύγουν στα δικαστήρια για την παράνομη απευθείας ανάθεση έργου στα ΚΤΕΛ. Επίσης αναμένουμε να απευθυνθούν στο ΕΛΣΥ για ακύρωση της παράνομης και ποινικά κολάσιμης παραχώρησης.»
Φυσικά και το προεδρείο δεν έκανε τίποτα .
Φτάσαμε στο σήμερα που η κυβέρνηση μέσα από τον τελευταίο νόμο παραχωρεί το 25% του συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ για επιπλέον χρόνο .
Η συγκεκριμένη σύμβαση ήταν και είναι εξαρχής παράνομη και αντίθετη με την Ελληνική και Ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Δεν τα λέμε μόνο εμείς αυτά αλλά και η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων. Για τους μη γνωρίζοντες η ΕΑΔΗΣΥ προήλθε μετά από την ενοποίηση της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΑΔΗΣΥ) με την Αρχή Εξέτασης Δικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ).
Η ΕΑΔΗΣΥ είχε προειδοποιήσει το υπουργείο για σοβαρά ζητήματα συμβατότητας με το δίκαιο της ΕΕ , που μπορούν να οδηγήσουν σε διερεύνηση και επιβολή προστίμων της χώρας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η ετήσια παράταση της αρχικά διετούς σύμβασης ανάθεσης συγκοινωνιακού έργου της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης στα ΚΤΕΛ και μάλιστα ο αντιπρόεδρος της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων, Αδάμ Καραγλάνης στην ακρόασή του στη Βουλή τους προειδοποίησε.
Επίσης ο ίδιος είπε πως η ΕΑΑΔΗΣΥ δεν είχε γνωμοδοτήσει έως τότε γιατί το ζήτημα δεν είχε τεθεί ποτέ υπόψη της. Ωστόσο στην εξέτασή της από την Επιτροπή έκανε ξεκάθαρη αναφορά στο ότι ουσιαστικά αποτελεί μία απευθείας ανάθεση, η οποία μπορεί να αφήσει έκθετη τη χώρα μας.
Επεξηγώντας τη θέση της Αρχής συμπλήρωσε ότι με τη συγκεκριμένη διάταξη «μπορεί να δημιουργηθεί ζήτημα συμβατότητας με το Ενωσιακό δίκαιο, γιατί οι διαδικασίες διερεύνησης που έχουν ξεκινήσει από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή εναντίον άλλων κρατών έχουν να κάνουν με διατάξεις τέτοιου τύπου. Και δεν είναι η πρώτη διάταξη που συναντάμε που έχει τέτοια χαρακτηριστικά». Κι αυτό διότι οι οδηγίες προβλέπουν συγκεκριμένες προϋποθέσεις τις οποίες δεν μπορεί να παρακάμψει ούτε ο νομοθέτης δηλαδή η κυβέρνηση.
Το αβίαστο συμπέρασμα συνοπτικά είναι πως η κυβέρνηση παραχώρησε στα ΚΤΕΛ συγκοινωνιακό έργο με απευθείας ανάθεση κάτι που είναι παράνομο , το προεδρείο του Συνδικάτου ΔΑΚΕ ΠΑΣΚΕ με την στήριξη της ΕΝΟΤΗΤΑΣ έκαναν τα στραβά μάτια , παρότι το ήξεραν και είχε προταθεί η προσφυγή απ την ΕΑΣ , με αποτέλεσμα να έχουμε φτάσει πάλι στην τελευταία στιγμή .
Έστω και τώρα τους προτείνουμε το εξής:
Να προχωρήσουν στα ανάλογα ασφαλιστικά μέτρα ώστε να μη γίνει κανένα δρομολόγιο από τα ΚΤΕΛ μετά τις 8/10/2022. Σύμφωνα με την διοίκηση πάντα , στην τελευταία αγωγή που έκανε για να βγεί παράνομη η τελευταία απεργία έχουμε 1500 λεωφορεία και 300 τρόλεϊ , άρα αρκούν για την κάλυψη του συγκοινωνιακού έργου.
Σε περίπτωση που ΔΕΝ κάνουν τίποτα , θα έχουμε μια ακόμα απόδειξη , πόσο είναι υπερ της κυβέρνησης και κατά των εργαζομένων.
Δημήτρης Βουδούρης – Αντώνης Λαλιώτης