Απο το 2020 καταθέσαμε προς το προεδρείο του Συνδικάτου και προς τα μέλη του ΔΣ το παρακάτω έγγραφο που ειναι και με πρωτόκολλο :
εκτακτο ΔΣ πρωτοκολλο
Το τρίτο θέμα όπως μπορείτε εύκολα να δείτε ήταν το εξής: ‘υπήρξαν δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών για το συγκοινωνιακό έργο που βρίθουν στην κυριολεξία ανακριβειών (για να μην χρησιμοποιήσουμε άλλη αρμόζουσα έκφραση) . Για παράδειγμα προβάλλει το έργο των ιδιωτικών ΚΤΕΛ χωρίς να υπάρχουν στοιχεία , εφόσον όλοι γνωρίζουμε πως τα ΚΤΕΛ δεν έχουν τηλεματική και το σημαντικότερο ο έλεγχος εκτέλεσης των δρομολογίων δεν γίνετε από τον αρμόδιο φορέα ΟΑΣΑ παρότι υπάρχουν οι υποδομές , η εξειδίκευση και η τεχνογνωσία. Αυτό μας οδηγεί στο συμπέρασμα πως τα στατιστικά βγαίνουν όχι με τα πραγματικά στοιχεία αλλά κατά πως βολεύει το υπουργείο και τους ιδιώτες , δημιουργώντας έτσι με ψευδή στοιχεία , κλίμα υποβάθμισης των δημόσιων μεταφορών και παραχώρησης περαιτέρω συγκοινωνιακού έργου στους ιδιώτες , κάτι που σαν ΕΑΣ σας έχουμε προειδοποιήσει.”
Έπρεπε να περάσουν τελικά σχεδόν δύο χρόνια , χωρίς την παραμικρή αντίδραση τόσο απο το προεδρείο όσο και απο μεγάλο τμήμα των συναδέλφων συνδικαλιστών και εργαζομένων , ώσπου η κυβέρνηση Μητσοτάκη της Νέας Δημοκρατίας , με τροπολογία στην βουλή και σαν αιτιολογία τα ψευδή στοιχεία που επισημάναμε από το 2020 , έδωσε κι άλλη παράταση στα ΚΤΕΛ και ταυτόχρονα και 25% ακόμα του συγκοινωνιακού έργου και προίκα 55.000.000 ευρώ.
Για την ιστορία την (ν)τροπολογία λέγετε ότι την ψήφισαν τελικά Νέα Δημοκρατία και ο ….Σύριζα παρότι στην τοποθέτηση των εκπροσώπων του την επέκριναν. Αναμένουμε τα πρακτικά ψηφοφοριών της Βουλής .
Στην αιτιολόγησή της η κυβέρνηση ΨΕΥΔΩΣ λέει τα εξής :
“το κόστος παροχής των υπηρεσιών αυτών δια των συμβάσεων ανάθεσης, είναι πολύ μικρότερο έναντι του κόστους παροχής
από τους δημόσιους συγκοινωνιακούς φορείς Αθήνας και Θεσσαλονίκης. ‘Οσον αφορά ποιότητα και αξιοπιστία
παροχής των υπηρεσιών από τις ΚΤΕΛ Α.Ε., δια των συμβάσεων
ανάθεσης (σύμπραξη δημόσιων ιδιωτικών φορέων), είναι ιδιαίτερα σημαντική και προσεγγίζει 100% του ανατεθέντος έργου.”
Δείτε το επίμαχο τμήμα της ψευδούς αιτιολόγησης : ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΚΤΕΛ-24
Δηλαδή η κυβέρνηση χρησιμοποίησε κατά σειρά τα εξής ψευδή επιχειρήματα:
- Ότι η είσοδος των ΚΤΕΛ έγινε για αντιμετώπιση της πανδημίας , ανυπόστατο ψέμα , γιατί όλοι γνωρίζουμε ότι τα πρώτα κρούσματα της πανδημίας εμφανίστηκαν στην χώρα τέλη Φεβρουαρίου και αρχές Μάρτη του 2020 ενώ το νομοσχέδιο για την είσοδο των ΚΤΕΛ στο δημόσιο σύστημα συγκοινωνιών στην Αττική κατατέθηκε προς συζήτηση τον Δεκέμβρη του 2019 (σαν συνέχεια της εισόδου των ΚΤΕΛ στον ΟΑΣΘ απο την κυβέρνηση Συριζα το 2018 ) και ψηφίστηκε σχεδόν δύο μήνες πριν την εμφάνιση της επιδημίας .
- Παρουσιάζει και πληρώνει με τα λεφτά του λαού ένα δήθεν παρεχόμενο έργο για το οποίο στην πραγματικότητα ΔΕΝ έχει στοιχεία γιατί τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ δεν έχουν τηλεματική με τα στραβά μάτια της κυβέρνησης , δεν έχει τοποθετηθεί ανεξάρτητος ελεγκτής για να εποπτεύει και να πιστοποιεί το παρεχόμενο απ τα ΚΤΕΛ συγκοινωνιακό έργο.
- Επομένως θα πρέπει η Διοίκηση της ΟΣΥ και η κυβέρνηση να δώσουν σαφείς εξηγήσεις για τον τρόπο που πληρώνουν τα ΚΤΕΛ . Επειδή όμως απο το 2020 που επισημάναμε σαν ΕΑΣ τα συγκεκριμένα ζητήματα , τα γνωστοποιήσαμε και προτείναμε λύση , η Διοίκηση και το Υπουργείο Μεταφορών και το προεδρείο ΔΑΚΕ ΠΑΣΚΕ σιώπησαν και συνέχισαν να πληρώνουν με τρόπο που δεν προβλέπεται στις υπογραφείσες συμβάσεις , θεωρούμε ότι είναι σοβαρό ζήτημα και χρήζει προσφυγής στην δικαιοσύνη.
Καλούμε λοιπόν το προεδρείο ΔΑΚΕ ΠΑΣΚΕ του Συνδικάτου να συγκαλέσει άμεσα ΔΣ με την παρουσία της Νομικής Συμβούλου ώστε πέρα απο τις συνδικαλιστικές δράσεις και παρεμβάσεις που επιβάλλεται να κάνουμε για την αποχώρηση των ιδιωτών απο το Δημόσιο συγκοινωνιακό έργο , να συζητήσουμε και τον τρόπο προσφυγής στην αστική δικαιοσύνη για ακύρωση της Σύμβασης ιδιωτικοποίησης των δημόσιων αστικών μεταφορών και επίσης τον έλεγχο των πληρωμών προς τα ΚΤΕΛ .
Για την ΕΑΣ ο εκπρόσωπός της στο ΔΣ
Σταύρος Μανίκας