Από «επιτυχία» σε «επιτυχία» το προεδρείο ΔΑΚΕ – ΠΑΣΚΕ
Συνάδελφοι -σσες
Μετά την «σκληρή» διαπραγμάτευση για την ΣΣΕ από το προεδρείο και αφού δεν κατάφεραν να εξασφαλίσουν ΑΚΟΜΑ ,για τους εργαζόμενους , το πιο απλό, που άλλοι κλάδοι τα παίρνουν χρόνια τώρα , τα τροφεία , ήρθε και μια νέα «μεγάλη επιτυχία» από ΔΑΚΕ ΠΑΣΚΕ και υπουργείο :
Μπορεί να μην κατάφεραν να βρουν τα ψίχουλα για την υλοποίηση της ΣΣΕ , μπορεί να μην κατάφεραν να περάσει ακόμα τροπολογία για το επίδομα σταθμάρχη και την αναγνώριση της προϋπηρεσίας των λίγων νέων συναδέλφων που παραμένουν , κατάφεραν όμως με την σιωπηρή αποδοχή τους , αντί για «ερανιστικό» νομοσχέδιο να ψηφιστεί σε χρόνο ρεκόρ καινούρια έκτακτη επιχορήγηση των ιδιωτικών ΚΤΕΛ ύψους 19.280.000 ευρώ ενώ ταυτόχρονα ο ΟΑΣΑ διαθέτει 2.370.000 ευρώ σε διεθνή διαγωνισμό για μελέτη σχεδίου διαλειτουργικότητας (;;;) των μέσων και προώθηση βιώσιμων αστικών μεταφορών. Προφανώς για τον ΟΑΣΑ και την κυβέρνηση οι σημερινές δημόσιες μεταφορές ΔΕΝ είναι βιώσιμες.
Δυστυχώς για όλους μας ΔΑΚΕ – ΠΑΣΚΕ ακολουθούν τον ίδιο ακριβώς δρόμο όπως κάνουν τα τελευταία 15 χρόνια. Μεγάλες κουβέντες και καμία πράξη!
Επί 15 χρόνια τώρα γνώριζαν πολύ καλά τι γίνεται. Το 2007 επήλθε ο κανονισμός της ευρωπαϊκής Ένωσης που αφορά στις αστικές συγκοινωνίες, την ιδιωτικοποίηση τους, τον τρόπο λειτουργίας τους και άλλα πολλά. Δεν είναι καθόλου τυχαίο οι νόμοι ( νομ. ρυθμίσεις τροπολογίες) και είναι πολλοί όπως το 2011 το 2013 το 2018 το 2021 το 2022 που αναφέρουν ανελλιπώς την εναρμόνιση τους με την οδηγία- νόμο της ΕΕ.
Με δεδομένο και τον τελικό νόμο ιδιωτικοποίησης των πρώην ΔΕΚΟ είναι ξεκάθαρος ο σχεδιασμός: Ενίσχυση των ιδιωτικών ΚΤΕΛ και αποδυνάμωση της ΟΣΥ.
Δεν έχουμε καμία μα καμία εμπιστοσύνη στο πρώην προεδρείο , ότι έχουν έστω την θέληση , να σταματήσουν την διάλυση της δουλειάς μας .
Η θέση μας είναι η εξής:
Οι αστικές μεταφορές είναι δημόσιο και κοινωνικό αγαθό και έτσι θα παραμείνουν. Χρονοδιάγραμμα απομάκρυνσης των ΚΤΕΛ από το δημόσιο έργο. Οικονομική ενίσχυση των ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ .Προμήθεια ανταλλακτικών και επισκευή των λεωφορείων που είναι σε βλάβη. Άμεση απομάκρυνση των επικίνδυνων , ακατάλληλων και χωρίς μηχανολογικό και τεχνικό έλεγχο , ενοικιασμένων σαράβαλων. Προσλήψεις οδηγών , τεχνιτών , διοικητικού και επιστημονικού προσωπικού. Εργατικός έλεγχος των εταιρειών συγκοινωνίας.
Δημήτρης Βουδούρης – Αντώνης Λαλιώτης