
η Νεα Δημοκρατία “σκάβει” το μέλλον των δημόσιων αστικών μεταφορών
Πραγματοποιήθηκε σήμερα έκτακτη συνεδρίαση του Διοικητικού συμβουλίου του Συνδικάτου με θέμα συζήτησης την τροπολογία που ψήφισαν η Νέα Δημοκρατία και ο Σύριζα και αφορούσε την επέκταση της σύμβασης των ιδιωτικών ΚΤΕΛ στο δημόσιο συγκοινωνιακό έργο και την παραχώρηση επίσης 25% επιπλέον έργο.
Το προεδρείο ΔΑΚΕ – ΠΑΣΚΕ μας ενημέρωσε ότι είχαν συνάντηση με τον υφυπουργό υπουργείου Μεταφορών Παπαδόπουλο και μας μετέφεραν στο ΔΣ τα εξής (πιστευτά ή όχι εσείς θα το κρίνετε) :
- Πρώτα απ’ όλα είπαν ότι ο υφυπουργός δήλωσε ότι ήταν λάθος της κυβέρνησης που μπήκε για ψήφιση αιφνιδιαστικά η τροπολογία και πως καλά κάναμε και αντιδράσαμε σαν κλάδος .
ΣΗΜΕΙΩΣΗ 1 της ΕΑΣ : Εντάξει ρε παιδιά , γιατί πλάνταξε στο κλάμα ο υφυπουργός και δεν μάζευε την τροπολογία ;;;
ΣΗΜΕΙΩΣΗ 2 της ΕΑΣ : Αφού κάναμε καλά και απεργήσαμε γιατί μας πήγαν στα δικαστήρια;;;;
ΣΗΜΕΙΩΣΗ 3 της ΕΑΣ : Πολύ δούλεμα νομίζετε ότι μας ρίχνετε.
- Μας είπαν επίσης πως για 35 με 45 περίπου μέρες – ότι τους είπε ο ψυχοπονιάρης υφυπουργός- μέχρι να βγάλει απόφαση το Ελεγκτικό Συνέδριο για την επέκταση της σύμβασης των ΚΤΕΛ πως δεν θα δώσουν καμία γραμμή και δεν θα πάρουν απόφαση.
- Ότι τους είπε ο υφυπουργός , πως δεν γνωρίζουν σαν υπουργείο , την άθλια κατάσταση που επικρατεί στο παρεχόμενο έργο των ΚΤΕΛ και πως πρόθεση του υπουργείου είναι να ελέγξουν(!) αυτούς που ελέγχουν το παρεχόμενο έργο των ΚΤΕΛ(!!!).
ΣΗΜΕΙΩΣΗ 4 της ΕΑΣ: Δηλαδή ( μην γελάτε συνάδελφοι) μας είπαν τα παλικάρια , ότι τους είπε το υπουργείο πως θα ελέγξει την τηλεματική που ΔΕΝ έχουν τα ΚΤΕΛ (με ευθύνη του υπουργείου για να μην γίνετε καταγραφή του παρεχόμενου συγκοινωνιακού έργου και να τους πληρώνουν με όσα γουστάρουν) και πως θα ελέγξουν τον ανεξάρτητο ελεγκτή που ΔΕΝ έβαλε το υπουργείο παρότι είναι όρος στην σύμβαση των ΚΤΕΛ. Μάλισταααα! Και τον πιστέψατε ωρέ παιδιά ότι θα ελέγξει κάτι που ΔΕΝ υπάρχει ή απλά το είπατε για να λέτε κάτι στους συναδέλφους;;;;;;
Στην αρχή το προεδρείο πρότεινε να περιμένουμε την απόφαση του Ελεγκτικού συνεδρίου και όταν βγει – ανάλογα με το τι θα κάνει το υπουργείο – θα κινηθούμε και μείς . Βέβαια ο ΓΓ του προεδρείου είπε πως αν δοθεί έστω και μια γραμμή θα γίνει χαλασμός .
- Επίσης πρότειναν να καταγγέλλουμε συνεχώς τα ΚΤΕΛ στις αρμόδιες υπηρεσίες για έλλειψη υγειονομικών μέτρων , για χαλασμένα λεωφορεία των ΚΤΕΛ που κυκλοφορούν κλπ δηλαδή να κάνουμε τον χωροφύλακα στα λεωφορεία των ΚΤΕΛ.
Εδώ επειδή το θέμα είναι σοβαρό κι ας φαίνεται αστείο όπως το βάζει το προεδρείο , σαν ΕΑΣ προτείναμε καταγγελία των ΚΤΕΛ για τις άθλιες συνθήκες με στήριξη και των εργαζομένων και των επιβατών.
Επειδή γνωρίζουμε ότι αλλιώς θα σας μεταφέρουν την συζήτηση , δεν έχετε παρά να ζητήσετε δημοσιοποίηση στην ιστοσελίδα του συνδικάτου του ηχητικού των πρακτικών και να βγάλετε τα δικά σας συμπεράσματα.
Εμείς σαν ΕΑΣ κάναμε την εξής τοποθέτηση (Επειδή ήταν αρκετά μεγάλη σε διάρκεια θα την αναφέρουμε επιγραμματικά και θα ανεβάσουμε στην σελίδα μας το αντίστοιχο ηχητικό της τοποθέτησής μας ) :
- Αναφερθήκαμε στο γεγονός ότι από το 2020 έχουμε ζητήσει σύγκληση ΔΣ λέγοντας ( το 2020 επαναλαμβάνουμε) αυτά που ήρθαν τώρα. Τότε είπαμε τα παρακάτω:
«υπήρξαν δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών για το συγκοινωνιακό έργο που βρίθουν στην κυριολεξία ανακριβειών (για να μην χρησιμοποιήσουμε άλλη αρμόζουσα έκφραση) . Για παράδειγμα προβάλλει το έργο των ιδιωτικών ΚΤΕΛ χωρίς να υπάρχουν στοιχεία , εφόσον όλοι γνωρίζουμε πως τα ΚΤΕΛ δεν έχουν τηλεματική και το σημαντικότερο ο έλεγχος εκτέλεσης των δρομολογίων δεν γίνετε από τον αρμόδιο φορέα ΟΑΣΑ παρότι υπάρχουν οι υποδομές , η εξειδίκευση και η τεχνογνωσία. Αυτό μας οδηγεί στο συμπέρασμα πως τα στατιστικά βγαίνουν όχι με τα πραγματικά στοιχεία αλλά κατά πως βολεύει το υπουργείο και τους ιδιώτες , δημιουργώντας έτσι με ψευδή στοιχεία , κλίμα υποβάθμισης των δημόσιων μεταφορών και παραχώρησης περαιτέρω συγκοινωνιακού έργου στους ιδιώτες , κάτι που σαν ΕΑΣ σας έχουμε προειδοποιήσει.»
- Αναφερθήκαμε στην ιδιωτικοποίηση μέσω ΚΤΕΛ ότι είναι μακροχρόνιος σχεδιασμός με εντολές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και έχει να κάνει με την πολιτική επιλογή κατάργησης κάθε δημόσιου και κοινωνικού αγαθού .
- Το ίδιο έργο το έχουμε δει με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ , τα αεροδρόμια , την ΛΑΡΚΟ.
- Ο σχεδιασμός είναι να δώσουν όσο το δυνατόν περισσότερο συγκοινωνιακό έργο στα ΚΤΕΛ ώστε να μπορέσουν να κλείσουν την ΟΣΥ με τις ελάχιστες αποζημιώσεις προς τους εργαζόμενους που πρόβλεψαν από το 2012 και για να «το παίξουν» και σωτήρες να στείλουν τους εργαζόμενους στις γαλέρες των ΚΤΕΛ των 10ωρων , της επικινδυνότητας και της εκμετάλλευσης.
Η πρότασή μας ήταν η εξής:
1)Πραγματοποίηση Γενικής Συνέλευσης των μελών μας την Τρίτη 12 Ιούλη με στάση εργασίας.
2) Συζήτηση σχεδιασμού για την αντιμετώπιση της κλιμακωτής ιδιωτικοποίησης.
Μάλιστα εδώ αναφέραμε πως στην δεδομένη κατάσταση, μόνο δύο τρόποι υπάρχουν ώστε η συνέλευση -που επιβάλλεται να γίνει -, θα έχει ουσιαστικά αποτελέσματα:
Ο ένας είναι να υπάρχει σχεδιασμός του Συνδικάτου και να συζητηθεί και να εγκριθεί από τα μέλη μας στην Γενική Συνέλευση .
Ο άλλος είναι – αν δεν μπορέσει να υπάρξει κοινός σχεδιασμός- κάθε παράταξη να παρουσιάσει τις θέσεις της και να προτείνει λύσεις ώστε πάλι να αποφασίσουν οι εργαζόμενοι.
Για τον σχεδιασμό προτείναμε:
- Επικαιροποίηση της θέσης του Συνδικάτου για δημόσιες ποιοτικές αστικές μεταφορές σαν κοινωνικό αγαθό.
- Χρονοδιάγραμμα απομάκρυνσης των ΚΤΕΛ από τις δημόσιες μεταφορές.
- Ενίσχυση της ΟΣΥ οικονομικά , τεχνικά και υλικά , προσλήψεις προσωπικού όλων των κατηγοριών.
- Δέσμευση από την κυβέρνηση ότι μέχρι την απομάκρυνσή τους τα ΚΤΕΛ θα ελέγχονται από την τηλεματική από 1η Σεπτέμβρη ώστε να δούμε τελικά αν παρέχουν έργο και πόσο πραγματικά κονομάνε στην δική μας πλάτη με τις ευχές της ΝΔ .
- Διευκρίνιση άμεσα από το υπουργείο – εάν , εφόσον και όταν- πάρουμε νέα λεωφορεία ότι όλα θα περιέλθουν στις δημόσιες εταιρείες και δεν θα δοθούν στα ιδιωτικά ΚΤΕΛ γιατί θα είναι αγορασμένα με τα λεφτά του λαού.
- Επιτροπή με τους επικεφαλής των παρατάξεων να συναντηθούν με τους επικεφαλής των κοινοβουλευτικών κομμάτων ώστε να τους εκθέσουμε την θέση μας και να δεσμευτούν για την δική τους στο θέμα της ιδιωτικοποίησης.
Φυσικά , όπως καταλαβαίνετε , ΔΕΝ υπήρξε αποδοχή της πρότασης της ΕΑΣ και αναρωτηθείτε γιατί.
Τελικά ΔΑΚΕ – ΠΑΣΚΕ πρότειναν και ψήφισαν να μην γίνει Γενική Συνέλευση αλλά να περιμένουμε το κείμενο της Συλλογικής Σύμβασης που συμφώνησε το υπουργείο και τότε να κάνουμε ΔΣ και ….θαααα δούμε.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΕΑΣ 5 : Αλήθεια ρε παιδιά . Αφού λέτε ότι εσείς ΔΕΝ προτείνατε ΣΣΕ , με τι στο καλό συμφώνησε το υπουργείο;; Μ αυτά που πρότεινε στην Διοίκηση να σας προτείνει;;;;;;
Η Ενότητα της Κατεριανάκη ( αυτοί που δεν κόβει το ρημάδι ούτε με βαλέ) αφού είπαν πως κακώς κάναμε απεργία (την οποία ψήφισαν) και πως πρέπει να ρωτάμε δικηγόρο για να παίρνουμε αποφάσεις , πρότειναν τοπικές συνελεύσεις ανα αμαξοστάσιο ( που δεν έχουν ισχύ απόφασης αλλά μόνο ενημέρωσης) και να καρτερέψουμε την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΕΑΣ 6: Να υποθέσουμε πως μέλος της ΕΝΟΤΗΤΑΣ απειλούσε τους εργαζόμενους να κάνουν απεργοσπασία ;;;
Τελικά την πρόταση για Γενική Συνέλευση στις 12 Ιούλη μέρα Τρίτη την ψήφισαν η ΔΑΣ , η ΕΑΣ και το ΜΕΤΑ .
Κάθε παράταξη είχε διαφορετικό περιεχόμενο για την Γενική Συνέλευση αλλά και κοινή θέση ότι επιβάλλεται να γίνει Γενική Συνέλευση.
Θα υπάρξει πιο εκτενής ανακοίνωση με την θέση της ΕΑΣ σε ηχητικό.