ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΝΔΙΚΑΤΟΥ – ΣΥΡΙΖΑ 9 Δεκέμβρη 2021
PDF ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΝΔΙΚΑΤΟΥ
Σε επικοινωνία που είχαμε με το προεδρείο του Συνδικάτου , ενημερωθήκαμε πως το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης , απέστειλε πρόσκληση – κάλεσμα προς το Συνδικάτο μας για συνάντηση με θέμα «την επιδημία και τα μέσα μαζικής μεταφοράς.»
Πράγματι η συνάντηση πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 7 Δεκέμβρη και ώρα 12:30 με εκπροσώπηση από πλευράς Συνδικάτου τους επικεφαλής των παρατάξεων που συμμετέχουν στο ΔΣ και από την πλευρά Σύριζα , οι κ. Τσίπρας ,Παππάς και Γιαννούλης .
Από την αρχή της συζήτησης ο πρώην πρωθυπουργός αναφέρθηκε στα ήδη γνωστά προβλήματα των αστικών μεταφορών ειδικά τώρα στην περίοδο της επιδημίας και παραχώρησε τον λόγο στους εκπροσώπους των παρατάξεων.
Τοποθετήθηκαν κατά σειρά η ΔΑΚΕ , ΠΑΣΚΕ το ΜΕΤΑ , η ΕΑΣ , η ΔΑΣ και η Ενότητα.
(Παρεμπιπτόντως δεν είδαμε να τραβολογάνε κανέναν με το ζόρι ούτε και μας φάνηκε κανένας παραπλανημένος που βρέθηκε εκεί γιατί μπερδεύτηκε. Εμείς σαν ΕΑΣ σαφέστατα και θα πηγαίνουμε σε όποια συνάντηση μας δίνετε η ευκαιρία να διεκδικήσουμε για τους εργαζόμενους.)
Η θέση- τοποθέτηση της ΕΑΣ στην συζήτηση ήταν η εξής με αίτημα κατάργησης:
Από την αρχή διευκρινίσαμε προς όλους πως ανταποκριθήκαμε στο κάλεσμα , θέλοντας να γνωστοποιήσουμε τα προβλήματα των εργαζομένων και των αστικών μεταφορών , τις προτάσεις της ΕΑΣ και που φυσικά είναι διαφορετικές από των παρατάξεων που μίλησαν πριν από την ΕΑΣ ( ΔΑΚΕ , ΠΑΣΚΕ , ΜΕΤΑ) , λέγοντας επίσης πως -επειδή διαφωνούμε και σε κάποια θέματα ως προς τον τρόπο που μπήκαν – θα χρειαστούμε περισσότερο χρόνο για την τοποθέτησή μας κάτι που και μας δόθηκε.
Ξεκινήσαμε με την διαφωνία μας σε κάτι που ειπώθηκε προς την αξιωματική αντιπολίτευση για εργαζόμενους που κατεβαίνουν από το τιμόνι . Αυτό το κάναμε γιατί διαπιστώσαμε πως γινόταν προσπάθεια τσουβαλιάσματος των εργαζομένων με πραγματικά προβλήματα υγείας με όσους απομακρύνονται για πολιτικούς και ρουσφετολογικούς λόγους. Η θέση μας ήταν ξεκάθαρη ότι οι οδηγοί εργάζονται κάτω από απαράδεκτες συνθήκες , με λεωφορεία σαράβαλα , κάτω από μεγάλη σωματική και ψυχολογική καταπόνηση κι αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να θερίζουν κυριολεκτικά τα επαγγελματικά νοσήματα και θεωρούμε άδικο και απάνθρωπο , αυτούς τους εργαζόμενους που σακάτεψαν κυριολεκτικά οι απάνθρωπες συνθήκες εργασίας να τους βάζουν στο ίδιο τσουβάλι πχ με τους 16 αποσπασμένους στην ναζιστική συμμορία ή με όσους απομακρύνονται από την ειδικότητα τους οδηγού για ρουσφετολογικούς και κομματικούς λόγους.
Είπαμε πως το μέλλον των δημόσιων αστικών μεταφορών πρέπει να είναι η ύπαρξη τους σαν μέσο εξυπηρέτησης του φτωχού λαού και των εργαζομένων και είναι άμεσα συνδεδεμένο με το μέλλον των ίδιων των εργαζόμενων . Και δυστυχώς η εικόνα που βλέπουμε είναι εικόνα εξαθλίωσης και είναι αποτέλεσμα των σκληρών μνημονιακών πολιτικών που εφαρμόστηκαν την τελευταία δεκαετία.
Δηλαδή αυτά συμβαίνουν γιατί και οι αστικές μεταφορές και οι εργαζόμενοι έχουν δεθεί χειροπόδαρα από αντεργατικές πολιτικές των μνημονίων και του υπερταμείου.
Κάναμε αναφορά πως τόσο το προσωπικό όσο και το υλικό είναι γερασμένα , διαλυμένα και το μόνο που βλέπουμε στο πεδίο της πολιτικής αντιπαράθεσης είναι επικοινωνιακά σώου με τα οποία προσπαθούν να εξαπατήσουν τον λαό και να εμφανίσουν την απόλυτη εξαθλίωση σαν σοβαρή πολιτική παρέμβαση . Κλασικό παράδειγμα αυτών των τηλεοπτικών σώου ήταν το τραβολόγημα χαράματα σε αμαξοστάσιο , του σημερινού πρωθυπουργού για να στηθεί μπροστά από σαράβαλα που ενοικιάστηκαν πανάκριβα , από τα οποία κυκλοφορούν λιγότερα απ τα μισά και όλα με προβλήματα και χωρίς να πληρούν τα στοιχειώδη για την ασφάλεια και υγιεινή οδηγών και επιβατών.
Στην συνέχεια αναφερθήκαμε στην είσοδο των ΚΤΕΛ, που ο δρόμος άνοιξε από κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ ( νόμος Ρέππα) συνεχίστηκε με τον Σύριζα (νόμος Σπίρτζη) και κορυφώθηκε από την τωρινή κυβέρνηση ΝΔ με την παραχώρηση του 25% του συγκοινωνιακού έργου σε ιδιώτες , χωρίς έλεγχο και φυσικά με υπέρογκες και χαρισματικές επιδοτήσεις και χρηματοδοτήσεις. Επίσης αναφέραμε πως λέει ψέματα και παραπλανεί τον λαό ο σημερινός πρωθυπουργός και η κυβέρνηση όταν λένε πως τα ΚΤΕΛ πήραν συγκοινωνιακό έργο λόγω επιδημίας γιατί το νομοσχέδιο για τα ΚΤΕΛ κατατέθηκε και ψηφίστηκε στο κοινοβούλιο δύο (2) μήνες πριν εμφανιστεί στην χώρα το πρώτο κρούσμα και χαριτολογώντας αμφισβητήσαμε τις ενδεχόμενες μαντικές ικανότητες της ΝΔ .
Αναφερθήκαμε στον γερασμένο στόλο , που αντί να αντικατασταθεί , όλες οι κυβερνήσεις απλά ψήφιζαν ένα νόμο και στα χαρτιά έδιναν αύξηση χρόνου ζωής σε καταπονημένα και διαλυμένα λεωφορεία . Σε ερώτηση του πρώην πρωθυπουργού «τι ακριβώς εννοούμε;» απαντήσαμε πως όταν τα λεωφορεία έφταναν στο τελικό στάδιο απόσυρσης λόγω παλαιότητας και καταπόνησης , αντί να αντικατασταθεί , όλες οι κυβερνήσεις ψήφιζαν από ένα νόμο και έκαναν αύξηση με μαγικό τρόπο της «ζωής» του σαράβαλου. Κοινώς στα χαρτιά το εμφάνιζαν ικανό να κυκλοφορεί.
Για τους εργαζόμενους είπαμε πως παρότι έχουμε μεγάλο ηλικιακό μέσο όρο (52 χρόνια) , οι οδηγοί για να βοηθήσουν την εταιρεία να αντεπεξέλθει στις συγκοινωνιακές ανάγκες αλλά και να ανταπεξέλθουν και οι ίδιοι στις δικές τους οικονομικές ανάγκες , λόγω μισθών πείνας, δουλεύουν τις μέρες ανάπαυσης (ρεπό) . Αυτό έχει σαν συνέπεια μεγαλύτερη σωματοψυχική καταπόνηση ειδικά σε συνθήκες και εργασιακό περιβάλλον σαν αυτό των οδηγών , που είναι ικανές όχι να σακατέψουν αλλά να στείλουν στον θάνατο και τον πιο υγιή εργαζόμενο. Και όλα αυτά την ώρα που οι μισθοί πείνας είναι αντιστρόφως ανάλογοι με το έργο που επιτελούν.
Αναφερθήκαμε στο θέμα συνταξιοδότησης ότι και επί κυβέρνηση τους τα όρια ηλικίας ενός κατ εξοχήν σκληρού επαγγέλματος αυξήθηκαν και επίσης ξεχάστηκε να συμπεριληφθεί στην νομοθεσία η φράση «ανεξαρτήτως ορίων ηλικίας» για όσους έχουν κυριολεκτικά λιώσει αυτές οι εργασιακές συνθήκες , έχουν τα απαιτούμενα αριθμητικά ένσημα αλλά όχι το ηλικιακό όριο. Έτσι έχουμε εργαζόμενους με πάνω από 11000 βαρέα ένσημα που εξακολουθούν να δουλεύουν απλά και μόνο επειδή επιλέχθηκε μια απάνθρωπη νομοθεσία.
Αναφερθήκαμε και ζητήσαμε την στήριξη για υλοποίηση της αναγκαιότητας για κατάργηση του αντεργατικού και αντιδραστικού νόμου Χατζηδάκη που κυριολεκτικά τσακίζει και τα τελευταία εργατικά και δημοκρατικά δικαιώματα.
Ενημερώσαμε και ζητήσαμε να πάρουν θέση στις δίκαιες δικαστικές διαδικασίες των εργαζομένων για τις υπέρογκες περικοπές . Εκφράσαμε φόβους για πολιτική παρέμβαση στην δικαιοσύνη και αναφερθήκαμε πως είναι το λιγότερο ανήθικο οι δικαστές να βγάζουν τις δικές τους περικοπές παράνομες και να παίρνουν μαζί με τους ένστολους αναδρομικά τους μισθούς τους και να προσπαθούν και να θέλουν να βγάλουν συνταγματικές τις ΔΙΠΛΕΣ περικοπές στους δικούς μας εργαζόμενους.
Αναφερθήκαμε στην ανυπαρξία μέτρων υγιεινής και ασφάλειας με ευθύνη όλων των διοικήσεων.
Ζητήσαμε να έχουμε ελεύθερες συλλογικές διαπραγματεύσεις και όχι την σημερινή δέσμευση από το ενιαίο μισθολόγιο.
Ζητήσαμε προσλήψεις προσωπικού και αγορά λεωφορείων με κατάργηση της κατάφορης αδικίας των νέων συναδέλφων που δεν τους αναγνωρίζουν την προϋπηρεσία στον ιδιωτικό τομέα.
Κλείσαμε σ αυτή την φάση ρωτώντας « τι θα κάνετε για όλα αυτά όντας αξιωματική αντιπολίτευση αλλά και ενδεχομένως αυριανή κυβέρνηση.»
Στην συνέχεια είχαμε το ευτράπελο ή το τραγικό της μέρας από τον εκπρόσωπο της Ενότητας . Τοποθετήθηκε μετά την ΔΑΣ λέγοντας συνοπτικά τα εξής: « καλύφθηκε –είπε – από την αναφορά στα σοβαρά προβλήματα της εταιρείας και των εργαζομένων από τους προηγούμενους ομιλητές και δικαιολογήθηκε ότι τον πρόλαβε η ΕΑΣ που μίλαγε πάνω από μισή ώρα και τα είπε όλα και προχώρησε στο καταπληκτικό να ρωτάει τον πρώην πρωθυπουργό της χώρας αν θα κάνει την αυτοκριτική του επειδή οι Διοικήσεις τους Σύριζα έδιναν τα Χριστούγεννα λιγότερα χρήματα στις δωροεπιταγές από τα 70 ευρώ που θα δώσει η διοίκηση της Νέας Δημοκρατίας»!!!
Αν το θέμα δεν ήταν τόσο τραγικό και εξευτελιστικό για τους εργαζόμενους αλλά και για το συνδικαλιστικό κίνημα θα ήταν τουλάχιστον γελοίο.
Ένας «συνδικαλιστής» να θεωρεί σοβαρό ζήτημα για τους εργαζόμενους τα 20 ευρώ διαφορά το χρόνο , για κουραμπιέδες και όχι το ότι οι εργαζόμενοι έχασαν το 55% των αποδοχών τους. Αυτό το καραγκιοζιλίκι , η αθλιότητα και η συνειδητή παρουσίαση των εργαζομένων σαν ζητιάνους των 20 ευρώ το χρόνο , ανάγκασε τον εκπρόσωπό μας της ΕΑΣ να παρέμβει και να απευθυνθεί προς την αντιπροσωπεία της αξιωματικής αντιπολίτευσης και τον πρώην πρωθυπουργό για να επαναδιευκρινήσει πως εδώ εκφράζονται θέσεις παρατάξεων και όχι συνολικές των εργαζομένων. Απευθυνόμενος δε προς τον εκπρόσωπο της Ενότητας του είπε ας ζητήσει από τον πρώην πρωθυπουργό – όπως η ΕΑΣ – την επιστροφή δώρου Χριστουγέννων , Πάσχα και επίδομα αδείας .
Τελικά στο κλείσιμο από πλευράς αξιωματικής αντιπολίτευσης το μόνο που έγινε κατανοητό είναι πως θα υπερασπιστούν την κρατική διαχείριση των ΜΜΜ.
Συμπληρωματικά τώρα σαν ΕΑΣ δηλώνουμε πως θα συνεχίσουμε με κάθε τρόπο τον αγώνα και με στόχο το κουρέλιασμα της άθλιας νεοφιλελεύθερης πολιτικής και των αστικών νόμων του «αποφασίζομεν και διατάσσομεν».
- Την κατάργηση του νόμου Χατζηδάκη.
- Την υπογραφή ΣΣΕ με ουσιαστικές αυξήσεις.
- Την καταδίκη του αντιλαϊκού προϋπολογισμού.
- Την γενναία στήριξη και ενίσχυση του δημόσιου συστήματος υγείας και το πέρασμα όλων των ιδιωτικών κλινικών σε δημόσιο κρατικό έλεγχο για όλη την περίοδο που διαρκεί η πανδημία. Υγειονομική προστασία όλων των εργαζομένων στους χώρους δουλειάς. Δωρεάν μέσα προστασίας. Δωρεάν τεστ.
- Κατάργηση των αντιασφαλιστικών νόμων, καθολική δημόσια κοινωνική ασφάλιση.
- Μειώσεις στα τιμολόγια για το ρεύμα, νερό, βασικά καταναλωτικά αγαθά, επιχορήγηση στο ενοίκιο για εργαζόμενους και λαϊκές οικογένειες.
- Να σταματήσει το αίσχος του στοιβάγματος των εργαζομένων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
- Αύξηση των δρομολογίων με επισκευή των ακινητοποιημένων μέσων, προμήθεια νέων, προσλήψεις προσωπικού.
- Ανατροπή και ακύρωση όλων των αντεργατικών, αντιλαϊκών μέτρων.
- Αυξήσεις στους μισθούς, μείωση του χρόνου εργασίας. Νομοθετική απαγόρευση απολύσεων
- Όχι στις ιδιωτικοποιήσεις.
Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΤΗΣ ΕΑΣ