Aπό την ψήφιση του νέου νόμου για τις Αστικές Συγκοινωνίες εκφράσαμε κάποιες σοβαρές ενστάσεις και αμφιβολίες για την επιτυχή έκβαση και πραγματοποίησή του.

Εστιάσαμε – όπως κάνουμε τόσον καιρό άλλωστε- κυρίως στα οικονομικά δεδομένα όπως αυτά διαμορφωνόντουσαν με τον νέο νόμο. Φαίνεται πως δεν πέσαμε έξω. Και το λέμε αυτό όχι για να ευλογήσουμε τα γένια μας, αλλά για να κινητοποιήσουμε τους αρμόδιους.

 

Η διαφωνία των οικονομικών αποτελεσμάτων τετραμήνου μεταξύ Υπουργείου και ΟΑΣΑ λέει πολλά, με τα οποία εκτενώς θα ασχοληθούμε προσεχώς με πλήρη ανάλυση των δεδομένων.

Τώρα θα εστιάσουμε στα έγγραφα που αποκαλύπτουμε. Από αυτά αποδεικνύεται πως ο περιοδεύων συνδικαλιστικός θίασος με την επωνυμία  “δεν θα μας αγγίξουν” (αλλιώς ΠΑΣΚΕ- Πανεργατική)  έλεγε και πάλι ψέματα σε όλους εμάς βάζοντας πλάτη στο σύστημα. Μας έλεγαν πως είμαστε πλήρως καλυμμένοι από χρηματοδοτικής πλευράς. Εμείς λέγαμε πως τίθεται πλαφόν από το νόμο. Έτσι και γίνεται. Υπάρχει πλαφόν-τα 155 εκ. ευρώ- όπου αναλογικά μοιράζονται οι εταιρείες. Με τη μόνη διαφορά πως πλέον στο παιχνίδι της επιδότησης έχει μπει το Μετρό και το Τραμ. Και καλώς μπήκαν.

 

 

kostas

 

 

Αναλυτικά λοιπόν οι εταιρείες  μοιράζονται το ποσόν των 15 εκ. ευρώ μηνιαίως από κρατική επιχορήγηση. Το πόσα θα έπρεπε να ήταν; Αφήστε το καλύτερα.

Από αυτά τα χρήματα η ΕΘΕΛ παίρνει μηνιαίως 10,5 περίπου εκ.

Ο ΗΣΑΠ 1,673 εκ. ευρώ, ο ΗΛΠΑΠ περίπου 2 εκ. , το Μετρό 540 χιλιάδες ευρώ, το ΤΡΑΜ 455 χιλιάδες και ο ΟΑΣΑ το 2%  300 χιλιάδες περίπου ευρώ.

 

 

kostas 2

Όπως καταλαβαίνουμε όλοι τα χρήματα αυτά φτάνουν για τη μισθοδοσία και για κάποια άλλα μικροέξοδα. Το ζητούμενο είναι τι γίνεται με τις ασφαλιστικές εισφορές, τα καύσιμα, την ασφάλεια οχημάτων και εγκαταστάσεων, τα ανταλλακτικά κ.λ.π.

Πληρώνονται ή όχι; Ελπίζουμε ο Διευθύνοντας που  μάλλον λόγω του μεγάλου του έργου παραμένει και στην νέα εταιρεία στη θέση του να απαντήσει. Αλλά δεν το περιμένουμε. Περιμένουμε άλλωστε τόσες άλλες απαντήσεις…

Εκτός αυτού του ποσού η ΕΘΕΛ εισπράττει και το 80% των εισιτηρίων που πωλούνται μηνιαίως, αλλά πόσα να είναι αυτά;

Το συμπέρασμα είναι πως αν διαιρέσουμε τα 155 εκ. της επιχορήγησης με τα 15,5 εκ που διανέμονται μηνιαίως, διαπιστώνουμε πως αυτά αρκούν για 10!!! μόλις μήνες. Για τους άλλους δύο μήνες  και τα επιδόματα(πρώην δώρα) που μας άφησε η κυβέρνηση τι γίνεται; Πολλά σενάρια ακούγονται. Από το να πάρουμε μπροστάντζα από τα χρήματα του επόμενου έτους!!! μέχρι το ότι τα χρήματα θα βγουν από τις υπόλοιπες εισπράξεις της ΕΘΕΛ. Η απάντηση; Εδώ γελάνε. Ίσως η απάντηση να βρίσκεται κάπου σε κάποιον άλλο νόμο που και με αυτόν θα ασχοληθούμε σύντομα. Προς το παρόν θα σκεφτούμε όλοι τι γίνεται και τι θα γίνει, πως θα γίνει κ.λ.π.

Το σίγουρο είναι πως από το Συνδικάτο δεν θα ασχοληθούν με αυτά τα …δευτερεύοντα προβλήματα αφού ασχολούνται μόνο με… πρωτεύοντα.

Το σίγουρο είναι πως λεφτά για την εταιρεία δεν υπάρχουν και πρέπει να βρεθούν. Πως; Αν δεν μπορούν να τα βρουν αυτοί που παίρνουν υψηλότατους μισθούς και πληρώνονται γι αυτό, ας έρθουν να τους το πούμε εμείς… Θα το κάνουμε το… ψυχικό. Χωρίς αμοιβή…

                                           

                                                                                                                                       Για την Ενωτική Αγωνιστική Συνεργασία

                                                                                                                                                 Αναστασίου Παναγιώτης

                                                                                                                                                          Α.Μ 0066

                                                                                                                                           Γραμματέας   Α/Σ Ελληνικού